Lecţii de viaţă

Nici nu ne dăm seama cât de puţin trebuie să facem pentru ca al nostru copil să simtă fericirea. În lumea lor magică, fericirea stă în lucruri mici, iar ei fac ceea ce noi nu mai ştim să facem…să ne bucurăm pentru orice lucru bun din viaţa noastră.

img-20170821-wa0007_zps28vp7h1p_edit_1503344222230_zps9kimbx8z

Aseară am fost în Piaţeta Cazinoului din Mamaia pentru concertul în aer liber al Găştii. Cum care Gaşcă? Gaşca Zurli 😊… Toată vara am cautat o portiţă să mergem la un concert al lor. Dar nu ne-am potrivit nicicum cu timpul, mai ales că nu s-au ţinut in Constanţa, ci în Jupiter. În fine… aseară am fost să îi vedem.

img-20170821-wa0102-01_zpswnuawt8k_edit_1503344326828_zpsbrvhctch

Maria era foarte încântată… cu bebe la purtător şi Buni Lili în dotare… cu o familie de cunoştinţe venită din ţară, am ajuns acolo şi i-am aşteptat cu sufletul la gură.

img-20170821-wa0024_zpstjxp8zij_edit_1503344258262_zpsiydwvpnt

Când au venit… extaz total. Erau foarte frumoşi, cu costumele perfecte şi zâmbetele largi… Maria era atât de emoţionată, cu Păpuşa Zurli în braţe, încât abia a putut cânta şi dansa. Îi sorbea din priviri… era toată pe scenă cu ei, trăind bucuria.

img_2017-08-21_22-27-43_zpsa26meobt

La final, am sperat să îi şi atingem sau să facem o fotografie… dar nu s-au lăsat văzuţi. Din ce am înţeles, sesiunile de fotografii şi autografe le au după spectacolele plătite.

În sufletul meu de mamă, văzând ochii diamantaţi ai Mariei atât de încântaţi de prezenţa preferaţilor ei acolo, i-am condamnat pentru decizia de a nu se arăta. Erau doar câţiva copii la ieşirea de pe scenă… nu le-ar fi luat mai mult de 10 minute să le spună două vorbe. Am fost revoltată şi dezamăgită.

Însă, copilul meu de 3 ani, mi-a dat o lecţie aseara, în Piaţeta Cazinoului din Mamaia.

Câtă vreme eu eram aproape înlăcrimată că, poate, Maria va fi dezamăgită, din braţe de la Buni, ea ne-a spus:

– Mi-a plăcut Gaşca Zurli!

Atunci mi-am dat seama că pentru ea a contat spectacolul… a contat că a fost acolo… i-a văzut, i-a auzit şi a cântat cu ei. I-a simţit aproape şi a vibrat împreună cu ei. Am realizat că acest “puţin” de a-i fi văzut pe scenă, pentru ea a fost suficient… pentru ea nu a fost “puţin”. Noi, adulţii, nu ştim să ne mulţumim cu acest “puţin”…

Am întrebat-o dacă este dezamăgită şi mi-a răspuns, veselă, că nu este… că este fericită şi că… i-a plăcut Gaşca Zurli.

Apoi, gândindu-mă la bucuria ei, am realizat că, pe lângă cântecelele pline de învăţăminte, energia debordantă pe care o transmit şi veselia lor, Gaşca Zurli ne mai învaţă un lucru pe noi, părinţii, ca noi să ne putem învăţa, la rândul nostru, puii… ne învaţă să ne apreciem munca.

I-am admirat şi voi continua să o fac pentru faptul că îşi apreciază la adevărata valoare efortul pe care îl depun. De ce să accepte să se vândă “pe 2 lei”, când munca şi efortul lor valorează mult mai mult? Poate părea o strategie de marketing… dar e, de fapt, lecţie de viaţă.

Asta trebuie să îi învăţăm!

Să nu se subaprecieze niciodată… să îşi cunoască valoarea şi, mai ales, să nu se vândă ieftin.

Leave a Reply

