Vis de Grecia

Am deschis ochii… Oare unde sunt? E cerul minunat de albastru iar marea… Dumnezeule… e ireală. E clar…visez…sau nu? Îmi scutur capul cu ochii închiși ca pentru a mă dezmetici. Când deschid ochii… același palmier alintat de vânt din imaginea anterioară. Ceva nu se leagă… Ultima mea amintire e laptopul, sigla Super Blog și proba pentru care scriam… Ryanair și ceva detalii despre un city break low cost.  În mintea mea, amintirile tot nu își găsesc drumul spre mine.

plaja-atena-1024x578_zpsyyos1zgx

Mă ridic în capul oaselor și văd nisipul de marmură și… ce să vezi… nimeni în jur. Parcă eșuasem pe o insulă pustie, cine-știe-unde și nu aveam nici o idee despre cum ajunsesem acolo.

Trag aer adânc în piept și îmi fac curaj să mă ridic în picioare. Trag speranță că dacă voi merge puțin pe malul mării, voi aduce înapoi amintirile și voi elucida misterul în care m-am trezit.

După cîțiva pași, văd în fața mea un indicator pe care scria ceva foarte ciudat… Παλαιό Φάληρο. Fac ochii mari… mai să cred că nu mai sunt pe Pămînt. Rândul al doilea, însă, mă aduce cu picioarele înapoi… Palaio Faliro. Buuun… deci nu sunt pe Marte sau cine-mai-știe pe ce altă planetă dubioasă. Sunt încă pe Pământ şi… încă ştiu să citesc… Dar unde sunt oamenii?

Mai merg ce mai merg și mi se pare că aud un țârâit de… tramvai. Oh, Doamne, unde sunt? Cine sunt? Cum am ajuns aici? Şi ce tramvai merge pe plajă? Îmi dau lacrimile dar hotărăsc să nu mă las pradă sentimentelor. Dacă se aude un tramvai, trebuie să fie și un vatman… zic…

plaja-atena-3_zpszqfznani_edit_1476187775349_zpsv1ifsgbq

Într-adevăr, dau de o stație de tramvai cu șine frumos îngrijite. De fapt, totul în jurul meu e foarte plăcut, curat și verde. După literele pe care le tot văd în jurul meu, trag concluzia că sunt undeva în Grecia. Dar unde? Și, întrebarea care îmi răsună obsesiv în creier… cum am ajuns aici?

Mă așez pe bancă și aștept tramvaiul. În mintea mea, un flash-back îmi face pielea de găină. Un aeroport… Mă simțeam ca în filmele cu mediumuri. Probabil, cu avionul am aterizat în Grecia. Încerc să potrivesc piesele de puzzle pe care mintea și imaginile înconjurătore mi le oferă și să creez orice-ar-fi chestia asta care mi se întâmplă.

Într-un final, vine un tramvai. Ați ghicit… nu e nimeni în el și nici vatman nu are. Ufff, tare ciudat este ceea ce mi se întâmplă. Soluție alternativă nu am… trebuie să mă las purtată de acel tramvai. Și urc… miroase a flori de cireș și a plajă. Pe un perete e o hartă a traseului tramvaiului, din care nu înțeleg nimic.

harta-metrou-atena_zps0c5oitgy

Pe un geam, e lipit un afiș albastru unde e scris numele unei companii aeriene şi nişte oameni frumoşi şi zâmbitori. Hmm… Ryanair… Nu despre asta e articolul pe care îl scriam înainte să ajung aici? Cu litere mari, sub numele companiei, văd scris City break low cost. Ei, asta-i bună, ori m-am mutat în articolul meu, ori, totuși, visez? Printre imaginile de pe afiș, văd scris, ca o recomandare, bagaje de mână gratuite. Nu… serios acum… o frază în limba română, pe un afiș în Grecia? Ceva nu e bine… dar sunt foarte curioasă să văd ce mă așteaptă în continuare…

bagaje-de-mana-gratuite-ryanair_zpspvmiwxjj

Tramvaiul mă duce pe linia plajei. Văd marea atît de frumoasă… pustie și liniștită. Palmieri din alte vise… valuri line alintă țărmul. Deschid un geam să simt briza care îmi răsfață simțurile și îmi răvășește părul.

După un drum nu foarte lung, printre clădiri specifice Greciei, ajung în centrul unui oraș mare și cobor în dreptul unei stații de metrou. Văd și un semn care anunța un aeroport în apropiere. Dacă e vorba de metrou și aeroport, îmi dau seama că trebuie să fiu în Atena. Încă o piesă de puzzle pusă la locul ei. Sunt mai aproape de răspunsurile întrebărilor mele.

metro-athens-airport-greece_zpsa8jssprn

Ajung în aeroport… din nou, nici țipenie de om. Pe tabelă văd afișat Bucharest și ora 15.55. Caut repede un ceas în jurul meu și îl găsesc… 14.55.

ryanair-aircraft-12-150x150_zpspja5vt3c

Pfffff… mai am timp, îmi spun in gând şi plec spre poarta de îmbarcare. Văd minunea de avion înscripționat cu aceleași litere albastre… Ryanair. Când să urc în avion, mă împiedic de prima treaptă și…

… mă trezesc în fața laptopului, cu articolul pentru Super Blog deschis. Într-una dintre filele deschise în browser, găsesc și tarifele pe care le căutam pentru un city break… în Grecia… înainte să adorm peste tastatură. Zâmbesc…

capture_zpsuaf59l56

capture1_zps6vewsqiv

După ce m-am dezmeticit din somn și din vis, iată-mă uitându-mă la ceas… e 00.55… cu mult peste ora limită la care acest articol trebuia să fie gata. Voi pierde 10 puncte… dar visul a meritat… cred că voi face planuri pentru o vacanță în Grecia şi vom merge acolo cât de curând pentru că, documentându-mă, m-am îndrăgostit de posibilitatea de a avea o vacanţă ieftină pe care Ryanair mi-o oferă.

Acest articol a fost scris pentru proba nr.2 din cadrul Competiţiei de Blogging Creativ Super Blog 2016.

surse foto mihaijurca.ro, airlinestravel.ro, athensairporttaxi.com, ryanair.ro

 

2 thoughts on “Vis de Grecia

Leave a Reply

