Prima zi de grădiniță

20160826_092608_zps6upsmmo9

Doamne, articolul ăsta îmi stă pe limbă de ieri! Abia aşteptam să vă scriu cum a fost prima zi de grădiniţă a Mariei.

Am trezit-o la ora 7.30 şi a fost foarte încântată când i-am spus că mergem la grădiniţă. Am îmbrăcat-o, şi ne-am urcat în maşină. Repeta într-una “pii” (copii) şi tropăia din picioare de bucurie.

Nu a plâns după noi şi am plecat cu inima deschisă. Tăticul Mariei a plecat la serviciu iar eu am rămas acasă. Evident, am stat toată ziua cu ochii pe telefon şi am supravegheat-o cu ajutorul camerelor cu care este dotată grădiniţa şi la care ni s-a permis accesul.

A socializat mai puţin pentru ca este obişnuită mai mult singură şi probabil că va mai dura până să se joace într-un grup de copii. Nu prea a mâncat. La micul dejun a avut pâine cu unt şi cu miere iar ei nu îi place dulcele deloc… aşa că a băut doar nişte lapte. La prânz, supa cremă de linte cu crutoane nu a mâncat-o pentru că, probabil nu i-a plăcut culoarea… am păţit-o şi eu cu supa cremă de ciuperci 🙂 La felul doi a avut ostropel de pui cu mămăliguţă… a mâncat tot 🙂

La somnul de prânz a fost puţin mai greu pentru că, la fel ca fiecare copil, şi Maria are tabieturile ei la culcare. I-am dus păturica ei preferată şi am sperat că va fi suficient ca să adoarmă. Cu mine, Maria adoarme la sân… iar cu Buni, ţinută în braţe şi cu câteva imagini cu Sofia. Aşa a reuşit doamna educatoare să o adoarmă. Am fost mândră de Maria… s-a adaptat repede şi asta înseamnă că era pregătită pentru pasul acesta.

A dormit aproape 3 ore, a mâncat şi gustarea de la ora 16.00 şi apoi am fost să o iau de acolo. Mi-a sărit în braţe şi nu s-a mai dat jos. În limbajul ei mi-a spus că i-a plăcut şi că mai vrea să meargă la copii.

Ce am simţit eu? Am simțit cum se rupe ceva în mine. Bebeluşul meu s-a dovedit a fi pregătit pentru a se desprinde de mine… prinde aripi… ştiu că eu voi rămâne cea mai importantă persoană din viaţa ei… dar simt cum trebuie să o împart. Bebeluşul meu este pregătit să îşi facă prieteni… şi va veni acasă să îi numească pe fiecare în parte și să îmi povestească despre ei… Bebeluşul meu adoarme fără mine și mănâncă la masă stând pe scăunel. Bebelușul meu petrece 8 ore în compania copiilor și a educatoarelor fără să plângă după mine… Se simte bine întreaga zi și înțelege că mami și tati merg la serviciu iar ea face actvități care îi fac plăcere și o dezvoltă.

Suntem mândri de puiul de om care a devenit “copil de grădiniță”. Nu știu când a trecut timpul și mă încearcă nostalgia. Cănd ne-am asumat rolul de părinți, am știut că vom trece prin astfel de etape… dar nu ne-am gândit că vor veni atât de repede… Acum nu putem decât să le savurăm din plin, să le trăim intens și să le păstrăm în suflet întreaga viață.

Mereu ne vom aminti prima zi de grădiniță!

9 thoughts on “Prima zi de grădiniță

  1. Alexandra says:

    Pentru mine noul an școlar a început ieri, la grădinița unde muncesc. Vedeam în ochii tuturor părinților emoția pe care ai descris-o tu atât de bine aici și încercam pe cât posibil să-i liniștesc și să-i asigur că totul va fi bine.
    Să vezi lacrimi și emoții când termină grădinița, la serbarea de „absolvire”. Acolo șervețele consumate… și de părinți și de educatoare… 😀

    Un an nou minunat și ție și Mariei!

    Liked by 1 person

    • Mamica Mariei says:

      Offff…. eu nu vreau sa ma gandesc la “absolviri”. Inca imi e greu sa ma obisnuiesc cu statutul de “parinte de copil trecut de doi ani, care merge la gradinita” sau cu “iau eu copilul azi de la gradinita”. E putin SF pentru noi… inca… si cand ne obisnuim cu asta… devenim “parintii elevului X” si tot asa. 🙂
      Multumim pentru gandurile frumoase! Succes un noul an! :*

      Liked by 1 person

Leave a Reply

