Copiii sunt Oameni!

Văd tot mai multe articole ale mamelor bloggeriţe sau ale mămicilor pe grupurile dedicate, despre nemulţumirea lor privind străinii băgători de seamă. Nu aş fi vrut să scriu şi eu un articol despre asta… dar mă văd forţată de împrejurări s-o fac.

Este, realmente, o frustrare a noastră, mamele… şi nu înţeleg de ce străinii nu îşi văd de treaba lor…

Dragi, stimaţi şi mai ales, băgăcioşi concetăţeni,

Probabil că, din punctul vostru de vedere, copiii sunt un fel de pitici din vreo grădină frumos amenajată la care tot poporul se opreşte admirativ, şi îi atinge sa vadă din ce sunt făcuţi sau pur şi simplu din curiozitate… Eh… veşti proaste! Copiii sunt Oameni! Nu sunt exponate, nu sunt manechine sau animale de la grădina zoologică… sunt Oameni! Ca mine şi ca voi. Încă vă numesc oameni… deşi aduc jigniri copiilor făcând asta. În fine… copiii simt, văd, aud… şi au dreptul să nu vă placă. Iar dacă un adult zâmbeşte frumos ca să vă facă pe plac, un copil nu ştie asta. Un copil este ghidat de instinctul de autoapărare şi de conservare. El ştie doar ce simte…

Acum câteva seri, eram cu Maria la plimbare… era aproape întuneric iar Maria îşi încerca abilităţile de mers cu spatele. La un moment dat, din sensul opus, s-a apropiat o femeie însoţită de un bărbat. Femeia se apropia râzând de Maria cu mâinile întinse să o ia în braţe, din spate. Dacă cineva ar fi venit la mine… om în toată firea, din acel unghi… m-aş fi speriat… dar apoi un copil de nici doi ani? Oare cât de tare s-ar speria? Până să ajungă la Maria, i-am spus femeii să nu se apropie pentru că o va speria. Am reuşit să o opresc înainte să o atingă pe Maria, deşi copila a auzit voci străine în jurul ei şi oricum s-a speriat puţin. Femeia s-a îndepărtat iar eu mi-am luat puiul în braţe. Acum realizez că putea fi vreun hoţ de copii şi ar fi luat-o pe sus până să îmi dau eu seama ce se întâmplă.

Măi oameni buni! Opriţi-vă!

Opriţi-vă din a încerca să purtaţi conversaţii cu copiii altora pe stradă, în parc, în tren etc.!

Opriţi-vă din a exista în momentul în care vă vine să atingeţi copilul altcuiva!

Opriţi-vă din a privi copilul altcuiva!

Opriţi-vă din a-l întreba cum îl cheamă, câţi ani are sau ce a mancat la micul dejun!

Nu vă priveşte! Sunteţi nişte străini fără chip iar copilul meu nu vă este dator cu nimic!

Copilul meu nu trebuie să vă privească!

Copilul meu nu trebuie să vă dea socoteală!

Copilul meu nu trebuie să vă accepte sau să vă suporte!

Nu vă apropiaţi de copilul meu! Nu este obligat să vă miroasă respiraţia, şosetele sau băşinile! Pentru copilul meu, voi sunteţi colegi de planetă şi atât! El nu vă întreabă nimic, nu vă cere nimic, şi nu aşteaptă nimic de la voi! Nu vrea nici pufuleţi de la voi, nici ciocolată, nici să îl luaţi în braţe sau să îl atingeţi! Vrea doar să fie lăsat să creasca în linişte. 

Mulţi spun că un copil care nu este dat din braţe în braţe, nu este sociabil… serios? Pe Maria am ţinut-o în braţe indiferent că avea 4 kg sau 12 kg. Nu… nu şi-a luat-o în cap… a prins încredere în lumea asta în care voi aveţi impresia că dacă eşti mic eşti obligat să fii pe placul tuturor şi să placi pe oricine. 

Da, Maria este un copil frumos, cu ochi de păpuşă şi zâmbet de mică sirenă… dar nu trebuie să vă minunaţi cu toţii atunci când o vedeţi. Este un copil sociabil şi care descoperă şi admiră lumea. Este un copil care salută o persoană atunci când trece pe lângă ea… care salută o floare, sau un gândac, sau o pisică… dar salutul ei nu este o invitaţie în spaţiul ei intim. Ea vă respectă pe fiecare în parte… atâta vreme cât şi voi o respectaţi.

Copiii sunt Oameni! Am spus-o de atâtea ori încât am obosit… dar o voi repeta la infinit cu încredere că vă veţi opri din a considera copiii nişte marionete ale societăţii.

Vă implor,

lăsaţi copiii să fie crescuţi de familiile lor. Nu vă mai simţiţi obligaţi să le daţi sfaturi, să îi comparaţi cu alţi copii, să îi ameninţaţi, să îi hrăniţi şi aşa mai departe. Spiritul civic nu asta înseamnă…

Zâmbiţi-le şi atât… eventual răspundeţi-le la salut… şi atât… e foarte simplu.

Cu drag, Mămica Mariei.

Leave a Reply

