Un pat care respiră sănătate

După cum ştiţi, cu toţii, pernele şi saltelele sunt mediile favorite ale acarienilor, bacteriilor şi prafului. Este recomandat ca, periodic, să se facă o curăţare a lor. Nu ştiu cum ar putea fi curăţată o saltea. Noi, de curând, am schimbat salteaua. Aveam una cu arcuri, care nu cred că era de cine ştie ce calitate şi, în doi ani jumătate, s-a înmuiat -să spun aşa… pe locurile în care dormeam s-au făcut nişte gropi şi ne cufundam în ele când dormeam. Pentru Maria nu cred că era foarte sănătos, mai ales că noi dormit toţi iar ea era mereu agitată pentru că nu reuşea să îşi găsească o poziţie comodă. Pentru mine era crunt… pentru că obişnuiesc să dorm cu faţa către Maria şi, în general, mă trezeam foarte amorţită şi deloc odihnită.


Am ales o saltea Dormeo Aloe Vera Plus pe care eu mi-o doream foarte mult şi nu regret alegerea făcută. Este comodă şi, deşi am fost sceptică în privinţa reclamelor pe care le-am tot văzut, mă trezesc odihnită.

Recomandare pentru utilizatorii saltelelor ortopedice din burete:

O data la două luni, întoarceţi salteaua pe cealaltă parte pentru a-i permite să respire şi, astfel, evitaţi formarea condensului şi dezvoltarea mucegaiului.

Şi, pentru că am schimbat salteaua, am pus peste ea ceaceaful călcat cu staţia  de călcat Tefal Pro Express Control Plus pe care am primit-o spre testare de la BuzzStore şi Tefal. Era o minunăţie… saltea proaspătă, curată… cerceaf proaspăt călcat şi perfect întins… (despre această staţie de călcat voi scrie un articol separat în care vă voi povesti cât de plăcută poate fi o sesiune de călcat datorită Tefal).

smartselectimage_2016-05-10-22-24-22_zpsqcrouizk

Aveam în minte de multă vreme curăţarea pernelor… Aveam de la bunica două perne umplute cu puf de gâscă, făcute de mânuţele ei şi date zestre 🙂 Chiar dacă erau perne făcute de ea, cu puf netratat sau mai ştiu eu de ce provenienţă îndoielnică, au fost, desigur expuse acarienilor şi prafului. Ba aş putea crede că au fost chiar mai predispuse infestării faţă de altele cu puf tratat. Tăticul Mariei dormea cu această perna, făcută cu simţ de răspundere şi prea mare pentru nevoile noastre. Iar eu, aveam o pernă umplută cu material sintetic care, o să râdeţi, era prea mică 🙂

Aşa că, am pus perna în portbagaj şi… la curăţat cu ea! Ştiam că există curăţătorii mobile de perne din puf dar nu le mai văzusem prin preajmă. Am căutat… am întrebat, şi am aflat de o curăţătorie într-o zonă a oraşului.

Aceste curăţătorii nu folosesc apa sau substanţe chimice, ci doar o tehnologie UV care distruge acarienii şi alte microorganisme care îşi fac veacul în pernele noastre. Puful este transferat într-o maşinărie care le vântură bine şi le eliberează de praf, apoi îl trece prin aceasta lumina UV şi, printr-un sistem de tuburi, îl bagă în noul dos de pernă, care este din bumbac… şi foarte frumos ornamentat (nu ca cel simplu de la bunica). La final, perna este încheiată printr-o cusătură la maşina de cusut cu care sunt dotate aceste curăţătorii. Dintr-o pernă se pot face două perne mai mici sau se poate rămâne la una singură… depinde cum preferaţi. Tot procedeul se face pe loc, sub ochii clientului, în aproximativ 10 minute.

Noi am făcut două perne, de dimensiune 60cm/40cm, perfecte pentru noi.

Noile perne… nu au faţă de pernă 😉

Acum, patul nostru este proaspăt de la primul cui până la puful din perne. Avem parte de un somn liniştit, relaxant, şi cel mai mult mă bucur că îi putem oferi Mariei un mediu sănătos pentru creştere sănătoasă.

Voi aţi curăţat vreodată pernele umplute cu puf?

Cu drag, Mămica Mariei.

Leave a Reply

