Negustorul de prune uscate

photo20editor1462699132075_zps4eehc2qnE o duminică liniştită… aşa… ca orice duminică pe care niciodată nu am plăcut-o… mie nu îmi place ziua de duminică… poate sunt eu defectă… dar chiar nu îmi place. E prea multă linişte. Toată lumea stă în casă, timpul parcă se opreşte în loc, magazinele se închid devreme. Sâmbăta e zi de curăţenie şi de făcut mâncare. Aşa că, duminica, ai de toate… şi ce mai ai de făcut? Să te odihneşti… o zi întreagă… mă rog… mie nu îmi place că trebuie să mă odihnesc o zi întreagă… 🙂

De fapt, astăzi voiam să vă povestesc despre negustorul de prune uscate… dar m-a luat valul 🙂

Aşadar… Am fost la piaţă (sau, cum spune Maria, “tiasă”), ca în orice sâmbătă în care facem curăţenie şi gătim. De fapt, mersesem ca să curăţăm puful dintr-o pernă de la bunica şi să facem din ea două perne mai micuţe… o sa va povestesc mâine despre asta :). Deşi ne dusesem cu un scop bine hotărât, ne-au făcut cu ochiul diverse legume şi am trecut printre tarabe. Am luat banane pentru Maria şi, până să le punem noi în sacoşă, Maria s-a năpustit asupra unei lădiţe cu prune uscate, care arătau foarte apetisant… chiar şi pentru mine… deşi nu sunt mare fan.

– Mami, scoate mânuţa de acolo! i-am spus Mariei încercând să descleştez degeţelele ei de pe una dintre fructe..

Deh… copilul chiar îşi dorea pruna aia… ea nu a mancat decât o singură data prune uscate şi nu a fost încântată.

– Luaţi-o, doamnă, şi daţi-i copilului dacă îi e poftă! mi-a zis negustorul… surprinzător, fără a lua cu mâna lui şi a-i da copilului meu…

Am luat o prună şi i-am dat-o Mariei care a început să o molfăie cu poftă. Tăticul Mariei s-a întors şi a mai luat câteva. Ne gândeam să le punem în orez cu lapte 😉

Maria a mâncat, pofticioasă, vreo patru fructe… iar eu am fost fericită pentru că negustorul de prune a avut un comportament demn de dat exemplu. În primul rând mi-a permis mie, mama copilului, să iau cu mâna mea şi să îi dau Mariei fără să mă îngrijorez că el nu ar fi fost spălat pe mâini. În al doilea rând, nu i-a spus copilului “Ia la nenea, ca mămica ta e rea şi nu vrea să îţi cumpere” – am auzit cazuri şi nu cred ca i-ar fi plăcut omului să vadă o mămică enervată de replica lui 🙂 Şi nu în ultimul rând, când Tăticul Mariei a vrut să îi plătească pruna, a refuzat banii. Nu s-ar fi îmbogăţit cu câţiva bănuţi, şi nici noi nu a-m fi sărăcit fără ei… dar gestul lui mi s-a părut drăguţ şi omenesc…

Îţi mulţumim, negustorule de prune uscate, pentru că ai fost drăguţ cu Maria! 🙂

Cu drag, Mămica Mariei.

Leave a Reply

