Pe malurile Senei

Primele raze de soare îmi alintau genele prin draperia bordeaux şi un miros îmbietor de cafea proaspătă mă trezi în acea dimineaţă de martie. Am deschis ochii leneş şi alături, iubitul meu cu ceaşca aburindă, aștepta să işi primească zâmbetul de dimineaţă.

– Bună dimineaţa, raza mea de soare! Am o surpriză pentru tine… mi-a spus pisicos sărutându-mă şi trăgând mai aproape laptopul pe pat. Astăzi trebuie să îţi faci bagajul, pentru că în cinci ore trebuie să ajungem în aeroport! Plecăm în vacanță la Paris pentru următoarele 7 zile!

Am sărit din pat, mai mai să vărs cafeaua, toată un zâmbet şi o fericire. Nici nu ştiam cum să reacţionez… ce să spun… Am pus cafeaua pe noptieră şi m-am aruncat în braţele lui.

– Seriooooos? am strigat cât de tare am putut…

– Da, serios! Hai, fugi şi împachetează, dar nu lua prea multe, că nu vom avea nevoie. Mi-a făcut cu ochiul şi a scos din dressing trollerul meu mic.

Am aruncat câteva haine şi cosmeticele, mi-am luat ochelarii de soare, eşarfa şi am fost gata. Nici lui nu i-a venit să creadă cât de rapidă am fost. Abia apucase să îşi fumeze ţigara.

– Când te-ai ocupat de tot? l-am întrebat după ce m-am mai calmat din euforie.

– Acum două luni, Gabi îmi tot povestea despre vacanțe speciale în care a fost şi mi-a făcut poftă de un sejur. Am tot căutat oferte turistice, circuite cu avionul şi am fost nehotărât, însă tu adori Parisul şi ştiam că nu am cum să dau greş cu destinația de vacanţă aleasă. Dar acum, hai, lasă detaliile, trebuie să ajungem la aeroport.

Până acolo am fredonat împreună o melodie franțuzească şi un zâmbet mi se întipărise adânc pe față. Mă agitam în jurul lui ca o albinuţă în jurul unei flori, iar el mă privea cu dragoste și zâmbea. Eram entuziasmată,  în loc de un program de week-end obișnuit, îmi împlineam un vis.

În avion, simţeam fluturi în stomac. Nu ştiu dacă erau de la faptul că zburam pentru prima dată sau de la entuziasmul că, în sfârşit, urma să văd Parisul, însă nu prea am avut stare. Ne-am uitat pe lista cu informații despre circuitul turistic și ne-am făcut o mie de planuri pentru acele zile.

avion-paris-bilete_zps4yuvlxxm

Sursa foto

– Toate detaliile sejurului le găsim și pe site-ul CND Turism, acolo am făcut rezervarea, mi-a spus. Am auzit că sunt serioşi, că organizează vacanțe speciale şi când am văzut şi prețurile am zis clar că trebuie să mergem. Imediat ajungem şi vom fi cazaţi la un hotel de 3 stele . Am ales câteva excursii dar o să avem şi timp liber pe care să îl petrecem împreună.

Eram mulţumită şi încă nu îmi venea să cred. Zborul a fost liniştit iar momentul în care am păşit pe pământ franţuzesc a fost aşa… ca o revelaţie. Oraşul emana romantism şi iubire. Pe unde treceam, simţeam energia sutelor de mii de îndrăgostiți care şi-au jurat iubire. Când am ajuns la hotel, am găsit în cameră cel mai frumos buchet de trandafiri roşii alături de o sticlă de şampanie fină. Era minunat să fim împreună acolo.

Aşa cum prevedea programul CND Turism, a doua zi, ghidul însoţitor ne-a purtat prin Montmartre. Am văzut Basilica Sacre Coeur care era situată pe o colină şi m-a impresionat clopotul Savoyarde cu diametrul de 3 metri și greutatea de 19 tone. Mi s-a părut enorm. Apoi Fântâna Saint Michel, Notre Dame, Primăria Parisului, centrul Pompidou unde am văzut colecții de artă modernă au fost la fel de impresionante. Seara, ne-am plimbat ca doi îndrăgostiți şi a fost ca un vis care speram să nu se mai termine.

fb_img_1458734128022_zpshytcbbtj

Vizita la Muzeul Luvru (Museé du Louvre) a fost programată în cea de-a treia zi. Dacă ajungi în Paris, nu poţi să nu îl vizitezi. Intrarea grandioasă prin Piramida din sticlă îţi ia ochii și te transpune parcă în alt timp. De la intrare şi până la finalul turului ai senzaţia că te-ai întors în timp, în anii 1800. După amiază ne-am plimbat pe bulevardul Champs Élisée unde luxul era la el acasă. M-am simţit ca o prinţesă la braţul prinţului iubit, am cumpărat suveniruri, am luat cina, am stat până târziu şi cu fiecare pas îmi spuneam că e cel mai frumos moment din viața mea.

fb_img_1458733976347_zpszch8m4rt

fb_img_1458734378235_zpsaiqc2qkv

Următoarea zi am mers la palatul Versailles imediat după ce am luat micul dejun. Am intrat şi în Galeria Oglinzilor unde a fost semnat Tratatul de la Versaille şi chiar am avut emoții să fiu acolo. Știam multe despre Tratat şi mi-am închipuit cum a fost atunci, în 1918.

fb_img_1458734203450_zps3vzet5y0

Mai era stabilită o excursie la Valea Loirei, însă noi n-am mers.  Ne-am plimbat prin magazine unde am profitat de câteva oferte speciale, ne-am împrietenit cu alți turiști veniți într-un city break şi am vrut să ajungem la picioarele Turnului Eiffel. Am stat până seara acolo, am făcut sute de fotografii şi am așteptat să se aprindă beculețele. Erau sute, mii de turiști, însă ne-am simțit ca şi cum eram doar noi și vântul care ne adia prin păr.

screenshot_normalappimage1_zps7gmhyb8x

În ultima zi am mers în Disneyland. Ce puteam să îmi doresc mai mult de atât? Am intrat în lumea poveștilor și am lăsat copilul din mine să se bucure de fiecare moment. Am cumpărat o acadea mare şi colorată, am făcut fotografii cu personajele Disney, a fost grozav! Cred că atunci am hotărât noi că ne dorim un copil.

fb_img_1458734042332_zpsbbq0pjig

La întoarcere am povestit tuturor ce vacanță specială am avut și ne-a părut rau că s-a terminat. A fost foarte bine organizat şi ne-am simțit super! Acum am rămas cu amintirile dar îmi doresc să mai mergem şi vara aceasta undeva, poate într-o vacanță exotică, cine ştie.

Cu drag, Mămica Mariei.

Acest articol este scris cu drag pentru Spring SuperBlog2016.

Surse foto: Facebook

Punctaj – 87 puncte

One thought on “Pe malurile Senei

Leave a Reply

