Nu te pune cu inginerul

Iarna asta, după prima lună de frig, mă împinse păcatul să îi spun Tăticului Mariei că e rece în casă, că mi se pare că termopanele nu izolează cum ar trebui şi că plătim căldura de ne ustură buzunarele. Deh… stăm la bloc şi nu avem centrală de apartament… nu că nu ne dorim… dar la noi în zonă mai trebuie să treacă nişte ani ca să ajungă alimentarea cu gaze naturale. Aşa că, suntem, cum s-ar zice, la mâna lu’ nenea RADET.

Atât i-a trebuit inginerului din el… A gândit-o cât a gândit-o şi a venit la mine cu o agendă.

“Dăm lucrare de control?” zic… zâmbindu-i pe sub ochelarii mei de şcolăriţă aşa… cu subînţeles…

“Ei aş… ia un loc în spaţiu că avem de vorbit…”

Îmi dispăruse tot zâmbetul de pe sub gene şi parcă începusem să ma panichez. El era foarte grav… eu, mă tot întrebam în sinea mea ” Ce-oi mai fi făcut de data asta?”

Să vă spun… eu şi cu Tăticul Mariei avem aşa… un anume stil de tachinare. Eu sunt împrăştiată şi dezordonată de felul meu… dar el mă suportă… Mereu uit banii, sau telefonul, sau cheile, sau actele… De aceea mă întrebam ce am mai făcut…

“Fii atentă… Ca să nu mai fie frig în casă, tu să scapi de gândurile pe care ţi le faci, iar facturile noastre să fie decente, ar trebui sa reabilităm termic şi să optimizăm eficienţa energetică a apartamentului. Nu e mare lucru dacă ştii ce ai de făcut şi echipa potrivită. E a treia vară când sperăm să se facă ceva la nivelul administraţiei, aşa că, eu zic să nu mai aşteptăm. “

audit-energetic-avizez-superblog_zpsyrfcpm70

“Bine… şi ce ar trebui să facem?”

“E o întreagă poveste… dar, să o luăm uşor. În primul rând, avem nevoie de un audit energetic. Adică un procedeu de determinare a caracteristicilor termice şi energetice ale blocului. După acest audit, se va emite un raport care va prezenta, pe lângă rezultatele expertizei, şi soluţiile recomandate pentru ca reabilitarea să se facă aşa cum trebuie din toate punctele de vedere.”

Am făcut ochii mari… v-am spus că e inginer… eu nu înţelegeam o iotă….dar ştia el ce zice 🙂

“Apoi, izolăm exteriorul, schimbăm termopanele, uşa de la balcon – că şi pe acolo ziceai că intră frigul, şi văruim în toată casa. După ce terminăm, trebuie să scoatem un certificat energetic care va atesta, pentru următorii 10 ani, performanţa energetică a apartamentului. “

Nici una, nici alta, scoate de prin agendă nişte planşe ca să mă convingă de importanţa reabilitării. Era documentat, nu glumă…

img_2016-03-17_06-47-57_zpsvswvhekp

img_2016-03-17_06-50-24_zpsfxxaqzng

“Şi, asta e tot? O să fie cald?”

“Păi o să fie… dar mai avem ceva de făcut. Pentru optimizarea eficienţei energetice, trebuie să schimbăm becurile clasice cu cele economice, schimbăm maşina de spălat şi frigiderul cu unele cu clasă energetică A+++ şi scoatem laptopurile din priză noaptea.” Aşa şi-a încheiat pledoaria inginerească greu de înțeles… pentru mine.

Mda… a dat milităria jos din pod. Gata cu blogging-ul până la 2 dimineaţa. Pot să mă pun cu inginerul? Nu am decât studii economice… inginerul e inginer…

“Hai s-o facem!” Zic eu, prefăcându-mă că am înţeles ceva din toată lecţia lui despre reabilitări şi optimizarea eficienţei. “Cu ce începem?”

“Uite, am găsit o firmă, Enermed Impex SRL Bucuresti care are auditori energetici gradul I – exact ce ne trebuie nouă. Unde mai pui că eliberează certificat energetic ieftin şi rapid, şi oferă servicii de termografie în construcţii la cele mai mici preţuri de pe piaţă. Analiza aceasta o vom putea face la iarnă pentru că nu se poate face decât în sezonul rece.”

“Acum m-ai pierdut… asta ce mai e?”

“O scanare a clădirii cu o cameră de termoviziune, înregistrându-se radiațiile infraroşii şi ajută la determinarea distribuirii temperaturilor pe suprafaţa construcţiei analizate.”

S-a dus primăvara mea linistită… voi începe căutările pentru asortarea varului cu tâmplăria, cu tencuiala şi cu glafurile. De restul se ocupă Tăticul Mariei împreună cu Enermed.

Cu drag, Mămica Mariei.

Acest articol este redactat, studiat şi documentat pentru proba nr.7 a Competiţiei Spring SuperBlog 2016.

Punctaj – 95 puncte

One thought on “Nu te pune cu inginerul

Leave a Reply

