România în suflet

Nu-s eu prea umblată prin lume, nu am trecut granița prea des, dar îmi place România mea. De curând am fost întrebată cum de nu am plecat din țară. Păi… și unde să mă duc? Mă rog… asta e altă poveste…

Îmi place România și pot să mă consider copilul țării mele. Viața mea a fost un cerc până în momentul acesta… m-am născut în Constanța, am crescut în Botoșani, am învățat în București și acum m-am întors în Constanța. De văzut, însă, am văzut toată frumusețea asta de Românie. Avem mare, avem munte, avem câmpii și tradiții de neîntrecut. România e unică din multe puncte de vedere și printre ele se numără îndemânarea. Românii sunt oameni pricepuți la orice și de aceea suntem reprezentați, peste tot în lume, în toate domeniile, de  oameni care au inventat, au sculptat, au scris…

Câteodată simt că ne subestimăm valoarea… că nu credem că suntem atât de buni pe cât suntem și pe cât ne văd celelalte continente ale planetei. Ne credem mici deși, în ochii multora, suntem mari.

Nu demult, am fost la aeroport să o aștept pe mama care, ca mulți români, se întorcea din Italia. Am ajuns acasă, a început sa despacheteze, și mi-a dat un castron tradițional.

10389482_905459439470676_2131336896053355321_n

” Cât stau acasă, două săptamâni, din castronul ăsta vreau să mănânc. Prea dor mi-a fost de casă, de voi, de România… Și cănd plec, îl iau cu mine.”

Vocea ei era plină de dor și ochii de lacrimi. Într-adevăr îi fusese dor… O privea pe Maria cu mâinile strânse la piept și îi savura fiecare mișcare… știa cât de mult a pierdut din dezvoltarea ei și cât încă va pierde. Am luat-o în brațe și am lasat-o să plângă și să-și verse dorul…

“De unde îl ai?” – am întrebat-o, arătând spre castron, după ce și-a revenit și am îndrăznit să îi distrag gândul.

12314180_1223993080950642_3909569639466531805_o“Din aeroport… l-am luat când am plecat data trecută. Din el am mâncat acolo, în el vreau sa mănânc și aici… până mă voi întoarce definitiv, el este legătura cu pământul meu. În Aeroportul Otopeni, după ce treci de zona de control pașapoarte, dai peste cel mai frumos magazin de suveniruri – Art&Craft… e ca și cum ai păși într-o altă lume… într-un alt timp…”

Bloggeriță fiind, l-am luat la întrebări pe prietenul Google și, m-am minunat de ce am găsit. Într-adevăr, e altă lume. O lume veche și caldă ca pe soba bunicilor de altădată.

Vorbim despre un magazin cu tradiție și despre tradiție. A luat naștere în anul 2003, într-un spațiu mic de 27 de mp, în incinta Aeroportului Henri Coandă. Acum, după 13 ani, Art&Craft Design este cea mai mare firmă de retail de suveniruri și produse românești, și vă puteți face cumpărăturile și online. Îi găsiți în mai multe aeroporturi internaționale din România – București, Sibiu, Târgu-Mureș, Cluj-Napoca, Timișoara și Craiova. Produsele oferite sunt încărcate cu o puternică valoare sentimentală. Susțin tradițiile românești și, mai ales, meșterii populari.

Am tras cu ochiul la colecțiile Art&Craft și vă pot spune că într-adevar se pricep. Vase din ceramică de Horezu, Baia Mare, Corund, de o frumusețe rară, ii și țesături tradiționale, ouă încondeiate și delicatese culinare cu specific românesc, au loc de cinste în acest magazin.

Au meșteri populari care lucrează exclusiv pentru ei datorită volumului mare de comenzi, dar și oameni care merg frecvent în țară pentru a alege cele mai frumoase piese artizanale.

Pe de altă parte, la Art&Craft puteți găsi și produse de retail, bazate pe design modern și contemporan, spirit tânăr și dinamism. Brandurile proprii – Vlăduț’s Story, Via Delice, Happy Traveller etc., pot constitui atât suveniruri autentice românești, cât și idei inspirate de cadouri.

Mi-a rămas gândul la produsele pe care le-am găsit pe site-ul lor. Îi admir nespus pentru dăruirea și dragostea cu care oferă, străinilor care ne calcă granița și nu numai, o fărâmă de România.

Cu gândul la ei și la suvenirul mamei mele, am croșetat, înainte de plecarea ei, un breloc tricolor. Eu ador să croșetez și, dacă aș avea timp, asta aș face de când mă trezesc și până când adorm. Desigur, am făcut câte un breloc și pentru membrii familiei italiene la care lucrează mama mea.

photoeditor-1457334081665_zpskwzmwvsh_edit_1457335129641_zpshetwr72a(Brelocul din imagine l-am crosetat special pentru acest articol si il voi purta pentru a-mi aminti de Art&Craft si Spring SuperBlog 2016.”)

Și dacă echipa Art Craft m-ar primi în sânul ei, cu această idee i-aș încânta… Breloc croșetat în culorile tricolorului- ca fiecare străin sau român care îl poartă să își amintească de caldura și frumusețea României noastre dragi.

Cu drag, Mămica Mariei.

Acest articol participa la Proba nr. 2 în competiția Spring SuperBlog 2016.

One thought on “România în suflet

Leave a Reply

