Despre baita bebelusului

baie-bebelus_zpsptdyza9a

La captolul baita, noi suntem la nivelul Avansati acum. Mariei ii fac baie in cada sau in dus. Lipaim cu mainile, ne stropim cu apa sau imprastiem apa in toata baia cu ajutorul dusului 🙂 E tare placut momentul baitei si Maria deja a inceput sa strige cat o tine gura “Baieeee” atunci cand eu pregatesc “terenul”.

In ziua cand am adus-o pe Maria acasa era atat de micuta – avea 2800 de  grame. Era plapanda si fragila. Dar nu ne-a fost frica…am pregatit totul asa cum ne-am priceput mai bine. Iar Maria a fost incantata de momentul baii de la inceput.

M-am gandit sa trasez cateva repere pentru proaspetii parinti.

In primul rand, va sunt necesare urmatoarele:

  • Cadita – noi am ales una simpla, fara suport sau scaunel pentru ca am considerat ca pe masura ce ea va creste, suportul va deveni incomod pentru ea si, practic, este o investitie inutila.
  • Termometru pentru masurarea temperaturii apei din cadita – exista unele foarte dragalase in forma de crocodil sau puisor care pot fi puse in cadita si va arata temperatura apei.
  • O pernuta din burete invelita in bumbac sau un scutec de finet rulat care sa sustina capul bebelusului.
  • Doua scutece din finet – unul pentru a-l pune in cadita sub bebelus, iar celalalt pentru a sterge pielea bebelusului dupa baita
  • Un prosop foarte moale – necesar pentru a pune bebelusul proaspat scos din cadita
  • Un prosop mare sau o carte (noi mereu am folosit o Biblie) – pentru a ridica un capat al caditei astfel incat pozitia ei sa fie oblica iar bebelusul sa nu stea cu capul in apa.
  • Gel de dus special pentru bebelusi – de la inceput noi am folosit Johnson’s Baby, apoi cand Maria a mai crescut, am folosit geluri de dus speciale pentru bebelusi de la Avon iar acum folosin Nivea Baby pentru piele sensibila. Am ales Johnson’s Baby pentru ca acesta era gelul de dus cu care ii faceau baita in maternitate.
  • O crema de corp speciala pentru ingrijirea bebelusilor – nu va recomand uleiul de corp pentru ca, din ce am citit, acopera porii si nu lasa pielea sa respire.
  • Un scutec de unica folosinta – ramane la agerea voastra marca pe care o folositi – noi mereu am folosit Pampers. Pana pe la 8 luni am folosit doar Pampers Premium Care.
  • Un rand de hainute – in functie de temperatura din casa – body cu maneca lunga/scurta, pantalonasi lungi/scurti/cu talpa/fara talpa, bluzita (nu este neaparat necesara daca mentineti in casa 22-24 de grade), caciulita.

Dupa ce ati pregatit totul, puneti in cadita apa la o temperatura potrivita, 37-38 de grade, pe care o verificati din nou inainte de a pune bebelusul in apa. Se poate, la inceput, sa vi se para rece apa, dar fiti siguri ca bebelusul se va simti suficient de confortabil incat chiar sa gangureasca. In apa, scufundati unul din cele doua scutecele de finet si apoi puneti bebelusul cu capul pe pernuta speciala sau tinandu-i capul in mana. In timp ce ii masati pielea delicata cu gel de dus, puteti sa ii cantati tot felul de cantecele, sa ii vorbiti dulce, sa va strambati si sa creati o atmosfera relaxata si placuta 🙂

Cand baita s-a incheiat, scoateti bebelusul (nu de cap – cum am vazut ca inca se mai practica, fara ca mamicile/bunicile/moasele sa stie ce riscuri presupune aceasta tehnica) si asezati-l pe prosopelul moale, acoperiti-l cu scutecelul uscat si tamponati-i pielea . Nu cred ca este cazul sa va spun ca nu e necesar sa frecati sau sa stergeti sarguincios pielea delicata a unui bebelus. Este suficient sa ii tamponati corpul, ca si cum l-ati mangaia 🙂

Masati-l usor cu crema speciala pielii lui in timp ce ii vorbiti duios si cald, si apoi imbracati-l.

Tineti minte ca, in primele 7-14 zile, pana cand cade buricul, este de preferat ca baita sa dureze foarte putin si zona buricului sa nu fie umezita.

Sper ca v-au fost utile informatiile pe care vi le-am dat. Va urez baite placute!

Daca v-a placut articolul, distribuiti-l. Va multunesc!

Cu drag, Mamica Mariei.

Sursa foto: http://www.bebelu.ro

3 thoughts on “Despre baita bebelusului

Leave a Reply

