6 lucruri pe care sa nu le spui unei femei insarcinate

pregnancy-gestatio_2637113b_zpsgab9026e

Perioada sarcinii imi trezeste din cele mai frumoase amintiri posibile. Nu spun cele mai frumoase pentru ca dupa ce am nascut au urmat unele si mai frumoase 🙂
Am fost, zic eu, printre fericitele sortii. Nu am avut acea perioada de greturi sau stari de rau…doar nu am mai acceptat pisica in casa 🙂 si singura pofta pe care am avut-o a fost un sandwich cu sunca – desi nu sunt fan sandwich-uri. Nu m-am ingrasat foarte tare…doar 17 kg in toata sarcina, pe care le-am dat jos, fara vreun efort real, cam in 9 luni.

Ce mi s-a intamplat, din toate cate se spun despre o femeie insarcinata, au fost starile de irascibilitate. Am avut momente in care explodam din senin la lucruri la care in mod normal as fi ramas calma, si plangeam foarte repede si din orice…mai ales la filme…pana si la desene animate am plans 🙂

Am in jurul meu prietene care sunt insarcinate sau care au nascut deja…care au avut greturi, depresii post-natale sau s-au ingrasat mai mult decat si-ar fi dorit si apoi nu au mai reusit sa revina la greutatea de dinainte de sarcina. Asadar, iata 6 lucruri pe care sa nu le faceti atunci cand va intalniti cu o femeie insarcinata:

  1. Nu vorbiti de greutatea ei! Cel mai mare rau lucru pe care ati putea sa il faceti este sa ii spuneti cat de mult s-a ingrasat… Trebuie sa stiti ca fiecare femeie se dezvolta diferit. Cu atat mai mult in perioada sarcinii cand se produc niste modificari colosale in acel corp care munceste pentru a crea o noua viata. Nu fiecare femeie care se ingrasa 30 de kg in timpul sarcinii este singura responsabila de asta. Ganditi-va ca este posibil sa aiba probleme de sanatate sau ca pur si simplu asa functioneaza si reactioneaza metabolismul ei.
  2. Nu vorbiti despre pistruii nou-aparuti, sau pigmentarile fetei ei, sau alunitele nou-aparute pe maini, decolteu sau gat etc.! Din nou, nu e vina viitoarei mamici ca modificarile hormonale din corpul ei au dus la asa ceva. Fiti siguri ca incearca pe cat de mult poate sa le ascunda. Asa ca, de ce sa ii dati motiv de suparare? Cum spuneam…corpul ei munceste din greu pentru a crea o noua viata 🙂
  3. Nu intrebati daca sarcina a fost planificata. Chiar nu conteaza asta. La fel cum nu conteaza daca viitorii parinti sunt casatoriti. E adevarat, societatea tine mortis ca parintii sa fie casatoriti. Religia e si mai vehementa – va spun eu care am plecat plangand de la preot, dupa ce m-am spovedit in luna a 9-a – ca deh…asa trebuie – si pentru ca nu eram casatoriti in biserica, preotul mai ca m-ar fi cununat pe loc 🙂 Deci…nu are importanta daca sarcina a fost sau nu planificata…
  4. Nu o compatimiti referitor la ceea ce presupune a avea un copil… Nu ii vorbiti despre nopti nedormite, despre scutece de schimbat, despre colici sau despre biberoane de lapte in miez de noapte. O femeie insarcinata nu vrea sa auda chestiile astea. Pentru ea, copilul este o minune si ceea ce presupune ingrijirea lui se incadreaza in aceeasi minune 🙂
  5. Nu ii spuneti ce are/nu are voie sa manance/bea in timpul sarcinii! Orice viitoare mamica stie ca actiunile ei dauneaza sau nu bebelusului pe care il poarta. Si nu are nici un rost sa o necajiti cu lucruri despre care CREDETI ca i-ar face rau. Nu de alta, dar cel mai probabil va veti gasi intr-o situatie jenanta atunci cand viitoarea mamica va veni cu contra-argumente solide.
  6. In nici un caz…dar in nici un caz!!! Nu ii atingeti burtica!!! Poate ca asta ar fi trebuit sa scriu prima data. Atunci cand vezi o femeie insarcinata, primul lucru pe care vrei sa il faci este sa ii atingi burtica. Un mare NU! Sarcina este o perioada intima iar bebelusul care se ascunde acolo este cel mai de pret bun al mamicii. Cum ar fi sa va intalniti cu cineva si sa va puna mana, stiu eu, pe fund…sau pe san? E cam acelasi lucru. Eventual, daca vreti neaparat sa faceti asta, cereti permisiunea purtatoarei de burtica 🙂

Poate ca ar mai fi si alte aspecte asupra carora ar merita sa ma opresc. Dar deocamdata astea mi s-au parut cele mai importante.

Si, daca va intrebati ce ati putea vorbi cu o femeie insarcinata, va recomand sa o acoperiti cu complimente. Sa ii spuneti cat de luminos este chipul ei, cat de lucios este parul ei, cat de bine arata insarcinata. Iar daca nu credeti treburile astea, mai bine nu spuneti nimic…vorbiti despre starea meteo 🙂

Tineti minte, o femeie se desavarseste atunci cand ramane insarcinata. Pentru ea totul orbiteaza in jurul mugurasului de viata pe care il adaposteste inauntrul ei. Ganditi-va la cate este supus corpul ei pentru a da viata si apoi zambiti-i. Zambiti-i mult si din suflet.

Cu drag, Mamica Mariei.

Sursa foto: http://www.telegraph.co.uk

2 thoughts on “6 lucruri pe care sa nu le spui unei femei insarcinate

Leave a Reply

