Cum sa fii mama singura?

img-20160122-wa0019_zps4lwvvqut_edit_1453720816868_zpsiqhlyjra

Inainte sa devin mama ma gandeam ca a creste un copil nu e dificil. Nici dupa ce am devenit mama nu mi-am schimbat opinia. Insa, atunci cand ramai doar tu cu copilul nu mai e asa simplu.

Taticul Mariei, dupa cum v-am mai spus, e prezent in activitatile noastre. Ne jucam cu mingea, ne gadilam, iesim la plimbare, alergam, cantam si dansam cu totii. El este mai mult plecat, dar atunci cand vine acasa avem timpul nostru impreuna.

Este deja a patra saptamana incheiata fara el, departe de casa, doar noi doua…si Tina.

Unde mai pui ca intre timp Mariei ii cresc trei masele si un canin. Si dupa cat de multe sunt reprizele de maraiala, sunt sigura ca ne asteapta si ceilalti canini.

E foarte greu sa fii mama singura. Sa iei toate deciziile de una singura. Sa te ocupi, in acelasi timp, de toate…curatenie, mancare, bani, provizii…si sa mai apuci sa faci si dus si sa ai grija de tine ca femeie. Sa te si relaxezi cate putin ca sa ai putere sa o iei de la capat. Sa fii la dispozitia copilului, casei si a ta 24 de ore din 24. Sa nu te poti baza decat pe tine…pe nervii tai, pe rabdarea ta si sa intelegi ca puiul de om de langa tine resimte la fel de mult singuratatea asta, si schimbarea de mediu, si dorul de Tati. Simt asta de 4 saptamani intregi. Si va mai trebui sa rezist inca 4. Nu pot sa nu ma gandesc la mamele care fac asta permanent din varii motive.

Ca sa reusesti sa fii o buna mama singura, trebuie sa fii plina de optimism. Trebuie sa zambesti si sa razi. Stiu, e greu, dar nu imposibil. Mereu ma gandesc la ghemotocul care depinde de mine si pe care nu il pot ajuta daca plang. Trebuie sa aveti pe cineva de incredere cu care sa vorbiti. Eu o am pe sora mea. Cred ca uneori sunt greu de suportat si nu ii pot spune ei totul. Dar unele lucruri ma ajuta sa ma descarc si e suficient. Trebuie sa va pastrati lacrimile pentru noapte. Da, mai bine e sa plangi noaptea, cand copilul doarme si nu vede si nu stie. Plansul elibereaza. Chestiile care sunt de facut in casa pot sa astepte pana te remontezi. Sau pana ai chef. Sau pana nu le mai suporti 🙂

Va respect, mamici care va cresteti puii singure. Ma inclin in fata voastra! Sa aveti putere multa si sa nu renuntati! Copiii vostri au nevoie de voi!

Cu drag, Mamica Mariei.

6 thoughts on “Cum sa fii mama singura?

  1. Laur says:

    Hm ce adevar graiesti. Da sunt barbat si sincer mai mult habar nu am ce vorbesti din prisma mea, dar verisoara mea traieste exact aceeasi viata. Da este plecat si sotul ei dar si cand e acasa tot cam singura diferenta nu e prea mare. O mai ajuta matusa o ora doua la cateva zile cand o solicita, dar ma intreb de unde atata putere … Cred ca e firea mamei adevarate!

    Liked by 1 person

  2. diplomatiasentimentelor says:

    Felicit si eu si admir femeile care isi cresc singure copiii! Ca si in povestirea ta, am realizat cat de important este ajutorul – orice ajutor, dar mai ales din partea tatalui copiilor – cu precadere atunci cand nu l-am (mai) primit. Iar sotul meu a fost plecat doar pentru o scurta perioada, din motive profesionale…
    Cat de greu trebuie sa le fie lor, femeilor care isi cresc copiii singure; cat de greu trebuie sa fie sa te confrunti zilnic cu momentele de singuratate in care inclini sa dai voie greutatilor sa iti picure in suflet otrava indoielii de sine si a lipsei de speranta…

    Liked by 1 person

  3. Laur says:

    Mamele singure par atat de puternice, dar eu ma uit la verisoarea mea,.sunt 99% sigur ca traieste in depresie si cred ca si ea stie .. Dar se ridica .. Pana cand nu stiu 😞

    Liked by 1 person

  4. adi says:

    aveti dreptate doar o mama poate trece peste toate , un barbat nu poate, renunta dupa cateva minute. Mamele au un motiv ,, copilul ” el ne da putere oricat de greu ar fi.

    Like

Leave a Reply

