Douazeci de zile

img-20151209-wa0014_zpstbpgpkak_edit_1450819655101_zpsn7zuyenp

Atat a trecut  de cand v-am scris ultima data…douazeci de zile… E mult…prea mult…Ce am facut in timpul asta? Pai… Sa va povestesc…

Totul a inceput cu o stare generala foarte proasta si febra…despre Maria va povestesc…

Nu febra mare…pana in 38,5. Dar cand apun stare generala proasta ma refer la faptul ca a dormit, micuta de ea, o zi intreaga, intr-una, pe pieptul meu. Ea nu facea asta nici cand avea o luna jumatate…asta m-a speriat putin. Am dat vina pe un molar…credeam atunci…numai ca s-a dovedit a fi o maaaaare masea pe gingiuta ei mica.

Dupa o zi de dormit aproape non-stop, au inceput scaune moi…nu dese…doar moi – stiu…nu va doriti sa cititi vreun articol despre scaunele bebelusilor…dar mamicile stiu ca acolo sunt multe raspunsuri si uneori de acolo incep semnele de intrebare. Asa ca voi lasa paragraful acesta.

In acea seara am stat mai mult treaza…impreuna cu Taticul Mariei. Eu incepusem sa ii crosetez Mariei o rochita, iar el mi-a tinut de urat in cazul in care as fi avut nevoie de ajutor cu micuta. Pentru ca nu stiam cum va evolua starea ei peste noapte.

M-a oprit din crosetat tipatul ei ascutit si in urmatoarea secunda eram amandoi langa ea. Cand i-am atins fruntea, ardea grozav…iar extremitatile ii erau reci ca gheata. Cred ca putin am intrat in panica, dar nu m-am pierdut cu firea. Am luat termometrul si…ce sa vezi…temperatura 39,2. Atunci m-am speriat…i-am pus un supozitor cu paracetamol si am lasat-o sa doarma dezbracata. Nici nu stiu daca am facut bine…si nu va scriu ca sa va dau sfaturi. Cred totusi ca rau nu am facut ca am lasat-o in body pentru ca temperatura a scazut si ea s-a putut odihni…spre deosebire de mine.

A doua zi, la prima ora, am sunat pediatra si la ora 15 am fost la spital.
Ni s-au recomandat analize Coprocultura, coproparazitologic, giardia, rotavirus, urocultura si examen de urina. Analizele le-am dus a doua zi desi Maria isi revenise. Nu mai avea febra.

Dupa analize, diagnosticul a fost enterocolita cu e-coli. Asta m-a speriat din nou. Pana acum Maria nu a luat nici un fel de medicamente…decat vreun antitermic. Si iata-ne acum pricopsiti cu antibiotic…

A mai durat inca o saptamana si jumatate pana cand sa pot spune ca Maria a redevenit copilul vesel dinainte.
Ca sa intelegeti…eruptia dentara scade destul de tare sistemul imunitar al unui copilas…si cred, pentru ca alta explicatie nu gasesc, ca pe acest fond de imunitate scazuta sa fi facut si aceasta enterocolita.

Pot spune ca avem noroc cu un medic pediatru foarte bun…care isi respecta pacientii si comunica foarte mult. Pentru ca Maria inca poarta scutec, doctorul a considerat sa ii administreze si un medicament pentru infectie urinara. Este, de fapt, un supliment alimentar pe baza de plante si o pazeste daca, cumva, nesuferita de bacterie e-coli vrea sa isi mai faca veacul si prin alta parte.

Acum Maria e bine…maseaua a spart gingia doar cu un colt…urmeaza sa sparga toata…si sper sa nu ii mai dea de furca atat de tare…A revenit la programul de dinainte de aceasta perioada si este dornica sa invete lucruri noi.

Din pacate, cu asta ne-am luptat noi in ultimele 20 de zile…

Cu drag, Mamica Mariei.

2 thoughts on “Douazeci de zile

Leave a Reply

