Care este varsta potrivita sa ai un copil?

gravida_fundita_zpsxfvykn08_edit_1449038236070_zps21homsfe

Zilele trecute am “cunoscut” virtual o tanara de 18 ani care a ramas insarcinata cu un baiat care nu vrea sa isi asume responsabilitatea. Incerca sa isi dea seama ce sa faca…daca sa tina sarcina sau nu… Si m-am intrebat, la randul meu, care este varsta potrivita pentru a avea un copil.

Nici nu stiu de unde sa incep…Medicii si psihologii spun ca varsta potrivita ar fi intre 25-35 de ani. Psihologii sustin ca in intervalul 18-25 de ani femeia este abia la inceput de drum si nu este suficient de matura pentru a creste un copil. Medicii sustin ca 18-35 de ani ar fi varsta potrivita. Asa ca, eu cred, ei au ajuns la un consens si ca intervalul 25-35 de ani ar fi cel mai potrivit. E drept ca daca ai 25 de ani nu trebuie sa intri in panica 🙂 si nici daca ai 35 de ani.

Eu cred ca varsta potrivita nu exista. Fiecare femeie isi cunoaste prioritatile si stie cel mai bine cand este pregatita sa devina mama.

Asa cum spuneam la inceput, tanara de 18 ani nu stia ce sa faca si ce decizie sa ia. M-am intrebat ce as face daca as fi in locul ei. Si stiu cu certitudine ca nu as face avort. Am fost crescuta intr-o casa cu multe femei in jur si suntem foarte apropiate unele de altele…Bunica, mama, sora si matusa…toate mi-au spus aproape obsesiv ca avortul nu este o solutie. Si asta cred.

Am o prietena care acum 4 ani a ramas insarcinata cu un barbat care divortase de sotie tocmai pentru a fi impreuna cu ea (prietena mea). M-a intrebat ce sa faca pentru ca era in ultimul an de facultate, ca nu poate sa isi amane facultatea si sa tina sarcina…dupa parerea mea, scuze care au dus la avort. Am fost foarte suparata pe ea si pe decizia ei. Dar, a fost decizia ei si si-a asumat consecintele.

E adevarat ca in secolul XXI, nu ar trebui sa mai vorbim despre sarcini surpriza. Peste tot se vorbeste despre contraceptivitate, despre vizite anuale la ginecolog si sexul sau relatiile sexuale nu mai sunt un subiect tabu. Dar, cred totusi ca se poate intampla sa ramai insarcinata din greseala. Si, daca tot s-a intamplat, eu cred ca ar trebui sa fie o greseala asumata. Sa mergi pana la capat.

O femeie care ramane insarcinata devine o mama…iar mamele sunt puternice…mamele stiu totul…si daca un copil creste in pantecul tau, atunci fii sigura ca Dumnezeu iti va da puterea si cunoasterea de care ai nevoie sa cresti puiul. Voi sustine pana in panzele albe ideea asta.

In vremurile noastre, exista asociatii, organizatii care sprijina mamele si le ofera consiliere si adapost sau chiar locuri se munca. Cred ca inainte de a apela la o intrerupere de sarcina ar trebui ca viitoarea mama sa stea de vorba cu un psiholog daca nu stie ce hotarare sa ia.

Cat despre barbatii care nu doresc sa isi asume responsabilitatea unui copil, ce sa spun, lasati intr-ale lor 🙂 . Sunt lasi si gasesc diverse motive sa fuga de responsabilitate.

Ca si concluzie, nu cred ca exista varsta potrivita pentu a avea un copil. Femeia isi cunoaste prioritatile si gradul de maturitate si va sti cand este pregatita pentru o asemenea responsabilitate.

Cu drag, Mamica Mariei.

2 thoughts on “Care este varsta potrivita sa ai un copil?

  1. Laur says:

    Cu siguranta nu exista o anumita varsta si atata timp cat traim intr-o perioada mai moderna, adica pe vremea lu mama nu erau atatea metode contraceptive, nu inteleg ce e in capul unor femei … adica na .. si acum daca ramai de ce sa faci pacatul suprem? La cate asociatii sunt acum si sprijina tinerele mamicii .. de ce sa iti bati joc de sanatatea ta, de corpul tau si de viata ta. Scuzati deranjul!

    Like

Leave a Reply

