Primii pasi…primele incaltari

Maria a facut primii pasi singura destul de devreme…pe la 10 luni…cand ne jucam cu ea atragand-o de la unul la altul. Facea timid doi pasi cu manutele intinse. Apoi a facut patru pasi pe la 11 luni si cu o saptamana inainte sa implineasca 12 luni a plecat cu un adidas de langa canapea, moment in care eu m-am speriat pentru ca nu stiam daca sa o las sa cada sau sa o prind si sa o opresc.
Mereu am avut o teama legata de primele incaltari pentru Maria. Imi puneam tot felul de intrebari, citeam tot ce gaseam si tot nu eram sigura ca voi gasi perechea de incaltari perfecta pentru ea. In mintea mea mereu era intrebarea “Cum voi sti ca incaltarile nu ii vor dauna mersului?” Ma uitam la copiii putin mai mari din jurul nostru, si care incepusera sa faca primii pasi, cu ce erau incaltati si ceream sfaturi de la mamici.
Si a venit si ziua in care a trebuit sa mergem la cumparaturi. Maria era dornica sa mearga singurica sau chiar sustinuta, dar voia sa mearga. Caruciorul nu era o optiune pentru ca nu ii placea sa stea in el, iar sistemul de purtare mai mult o incurca pentru ca ea voia sa vada lumea si sa o exploreze.
La sfatul unei mamici de fetita, am fost intr-un complex comercial din oras. Am gasit acolo trei magazine specializate pe incaltaminte pentru bebelusi. Si acolo am gasit exact ce ii trebuia Mariei. Incaltaminte ortopedica din piele cu talpa moale. Pentru ca era vara, i-am luat Mariei sandalute.


Atunci cand i-au ramas mici i-am luat o alta pereche.


Spre sfarsitul verii i-am luat o pereche de pantofiori atat de moi si de potriviti incat ne era si noua drag sa o vedem purtandu-i.


Acum doua zile i-am cumparat prima pereche de cizmultite. Din piele intoarsa cu putina blanita la interior. Perfecte pentru iarna. Este foarte stabila atunci cand le poarta si nu o deranjeaza deloc.


Ca sfaturi pentru voi, dragi parinti care va pregatiti pentru prima pereche de incaltari a bebelusilor vostri, din experienta mea, va transmit urmatoarele:
Atunci cand cumparati incaltari, mergeri cu bebelusul si probati-i. Incaltati ambele picioare si lasati copilul sa faca pasi pentru a va da seama daca pantoful/sandaua/gheata face cute, modifica pozitia labei piciorului in timpul mersului si pentru a observa daca bebelusul da semnde de deranj la nivelul piciorului.
Nu va grabiti in alegerea incaltarilor. Vanzatorul este la dispozitia dumneavoastra. Lasati copilul incaltat cel putin 5 minute si lasati-l sa faca pasi, apoi descaltati-l inclusiv de sosete pentru a vedea daca sunt zone inrosite. Daca sunt, inseamna ca acel pantofior il strange si nu este bine pentru structura osoasa a bebelusului vostru.
Verificati pozitia calcaiului in incaltari. Trebuie sa fie pe talpa si nu suspendat.
Palpati si gasiti exact pozitia degetelor ca nu cumva incaltarile sa fie prea mari sau prea mici.
Sper ca sfaturile mele v-au fost utile. Spor la cumparaturi si bafta multa in invatarea primilor pasi.
Cu drag, Mamica Mariei.

5 thoughts on “Primii pasi…primele incaltari

Leave a Reply

