Prima intalnire cu…pufuletii

Daca ma intrebati pe mine, suntem, ca parinti, direct responsabili pentru sanatatea puilor nostri.
Am incercat, cel putin pana acum, sa ii oferim Mariei un stil de viata sanatos. Eu merg pe principiul, are o viata intreaga inainte sa se indoape cu toate prostiile pamantului. E adevarat ca daca ii dai un start sanatos, exista sanse mari ca asa sa se obisnuiasca si sa devina un adult responsabil cand vine vorba de sanatatea lui.

Am fost acum doua zile in vizita la o cunostinta, vecina de bloc. Eu si Maria suntem mare parte din timp, singure…si ne face bine o intalnire cu persoane care au copii. In felul asta si copiii invata sa socializeze.
Vecina mea este mama unui baietel de 1 an jumatate. Din povestirile ei, ca deh…cu totii ne laudam de ispravile copiilor…am aflat ca ea ii da pustiului… si acum doar spicuiesc pentru ca s-ar putea sa nu imi amintesc totul…pufuleti, sticksuri, inghetata, gateste toata mancarea cu cuburi de condiment, si, cireasa de pe tort, parizer cu ardei ca deh…”am vazut ca ii place” – mi-a explicat, aproape justificativ, ( desi nu intrebasem de ce ).
Mie inca imi sta pe creier treaba asta si nu ma pot abtine sa nu ma intreb, iar si iar si iar, de ce ai face asta copilului tau cand stii clar cate nenorociri contine parizerul? Nu judec pe nimeni si nu e treaba mea…dar tot nu ma pot abtine. Buuun…si noi am mancat parizer acum 25 de ani…si noua ne placea la nebunie si recunosc faptul ca uneori mi se face si mie pofta si cumpar trei felii de parizer pe care le mananc cu paine calda ( desi e multa vreme de cand nu mai fac nici asta ). In fine…e zadarnic sa va spun ca, sub ochii mei, scumpul de el, a bagat gurita lui de 1 an si 6 lunite, intr-un pahar de pepsi…”ii mai dau ca cere” – a venit din nou justificarea.
Dupa ce probabil v-am oripilat, sa va povestesc care e treaba cu pufuletii. Singurul “dulce” pe care l-a gustat Maria sunt biscuitii populari. Si doar cu iaurt sau doar un biscuite cand si cand. Sau a mai molfait dintr-un colt al unei scovergi facute de mine. Atat…ea nu stie ce sunt aia pufuleti, Barni, Tedi sau mai stii eu ce. Am observat foarte multe mamici care, ca sa scape de prichindeii plini de energie si care nu vor sa stea in carucior, le posteaza o maaaaaaaare punga de pufuleti in brate, si plimbarea e linistita. Copilul are activitate si, deci, e liniste.
Cand am ajuns la vecina cu pricina, pe masa se gasea, desfacuta, o punga de pufuleti lasata la bunul plac al strengarului. Nu m-am agitat sa ii spun sa ia punga de acolo pentru ca Maria nu mananca. Aveam incredere in alegerile sanatoase pe care le-am facut in privinta Mariei si, pe de alta parte, eram si curioasa cum va reactiona Maria. Pana acum, toata lumea s-a lovit de NU-ul meu categoric cand au vrut sa ii dea Mariei diverse “bucurii copilaresti”.
Si, inevitabilul s-a produs. Maria a descoperit punga de pufuleti. A scos de acolo doi, cate unul pentru fiecare mana, i-a plimbat printre degete, a bagat unul dintre ei in gura sa il simta, s-a strambat si apoi a indesat la loc pufuletii in punga din care venisera. Imi momentul ala m-a inundat mandria de copilul meu.
Maria noastra mananca branzica daca i se face foame si mancarea nu e gata sau avem musafiri si nu putem pune masa – nu parizer cu ardei…Maria noastra mananca banana sau piersica dupa ce face baie in mare sau in timpul plimbarilor – nu pufuleti sau sticksuri…Maria noasta va face alegerile potrivite pentru ca noi am facut pentru ea alegerile potrivite.
Asa ca, da, dragi parinti, copilul va face alegerile potrivite doar daca Voi faceti alegerile potrivite pentru el! Alegeti potrivit!
Cu drag, Mamica Mariei.

4 thoughts on “Prima intalnire cu…pufuletii

Leave a Reply

