Fericirea

Fericirea este in fiecare dintre noi. Si fiecare ne facem drumul in viata dupa cum ne pricepem mai bine. Acest drum este rezultatul actiunilor noastre. Este asumarea deciziilor. Si fiecare din noi avem cheia fericirii noastre.
Pentru noi fericirea familiei este primul punct din lista de prioritati. Si as vrea sa va spun in cateva cuvinte cum mentinem noi fericirea familiei.
In primul rand, inca de la inceputul relatiei noastre, am stabilit un fel de reguli pe care, mai mult sau mai putin, le-am respectat. Pe masura ce a trecut timpul, au aparut alte reguli mai mult tacite pe care am ajuns sa le respectam amandoi.
Ce vreau sa spun de fapt este ca de la inceput, partenerii trebuie sa stabileasca doua lucruri foarte importante: Comunicarea si Increderea. Cred ca astea sunt cele doua conditii de baza pentru o relatie si o casnicie de succes.
Ce inseamna Comunicarea? Inseamna sa poti spune persoanei de langa tine orice. Orice frustrare, orice bucurie, orice gand indiferent cat de stupid ar putea parea. Indiferent despre ce este vorba, este foarte important sa impartasesti cu persoana de alaturi orice idee. De aici deriva si sustinerea. Eu am multe ideii…creez bijuterii, vreau sa fac hainute pentru copii…si pentru asta am nevoie de sustinerea Taticului Mariei. Si o am. Ma laud cu asta si o strig in gura mare. Indiferent ce idee imi trece prin cap, o punem in practica. Atunci cand vine vorba de Maria, din nou, suntem o echipa. Aseara, de exemplu, Maria nu a vrut sa adoarma fara tati. Si, desi era devreme pentru noi sa dormim, Taticul Mariei a venit langa noi, iar Maria a adormit imediat. Apoi s-a trezit speriata ca nu mai era tati langa ea…si am fost amandoi acolo sa ii aratam ca nu am abandonat-o. A contat foarte mult pentru ea si s-a linistit repede.
In aceeasi categorie intra si orgoliul. Noi suntem persoane foarte orgolioase. Dar intr-o relatie nu este loc de orgoliu…nu este loc de ambitii sau de mandrii. Atunci cand nu ajungem la un consens, unul din noi cedeaza. Nu tinem contabilitatea cadarielor de genul…de data asta trebuie sa cedeze el pentru ca eu am lasat de la mine data trecuta. Pur si simplu unul dintre noi cedeaza si atat. Discutia se incheie si mergem mai departe. Cand vine vorba de lucruri verificabile, unul din noi cauta adevarul si ne amuzam impreuna de cel care a gresit. Nu e greu…trebuue doar sa exista dorinta.
Ce inseamna Increderea? Inseamna sa pleci de acasa linistit ca omul pe care il lasi, te va astepta cu bratele si inima deschise. Inseamna sa stii ca gandul lui iti apartine, ca sufletul lui a ramas langa tine, ca dragostea lui este de neclintit. Ispite exista la tot pasul, dragostea si devotamentul le pot tine piept. Tot incredere inseamna sa lasi copilul sa zburde nestingherit atunci cand iesi la plimbare, sau cand abia a invatat sa mearga, sa ii dai libertatea de a explora toata casa, toate sertarele si toate colturile. Increderea inseamna sa ii arati copilului, la 1 an si 3 luni imagini cu animale…este increderea ca el intelege ce animale sunt acolo. Tot incredere este si atunci cand iti petreci luni de zile tinand bebelusul in brate…este increderea pe care i-o oferi si inseamna ca ii insufli faptul ca vei fi acolo indiferent ce se va intampla…pentru el…
Dim aceste doua conditii esentiale vin toate…respect, devotament, liniste…Fericire.
Dragilor, fericirea este in voi! Cautati-o!
Cu drag, Mamica Mariei.

Leave a Reply

